nazad

Fedor Kozlov o kreiranju veštačkog života u spotu „Fejkujem"

Zeleni Kačket

04. 02. 2025.

Fedor Kozlov o kreiranju veštačkog života u spotu „Fejkujem"

Kabinet doktora Kaligarija ili Frankenštajn? Možda i treća misteriozna stvar biće vaša asocijacija nakon gledanja spota za novi singl Neonebodera - „Fejkujem", koji je premijeru imao 16. januara u Sprat baru.

Neoneboder godinu otvara poigravanjem sa svojim ljubičastim identitetom, u zamenu za suptilniju, malo više emo, monohromatsku sliku, a mi podržavamo i jedva čekamo da ih zajedno gledamo na velikom platnu. 

„Pesma Fejkujem dočarava introspektivnu priču o emocionalnom skrivanju i svakodnevnim borbama koje često ostaju nevidljive. Spot prati simboličnu priču o pokušaju stvaranja savršenstva - čiji neuspeh otkriva krhkost, uprkos primarnoj ideji. Kroz Fejkujem istražujemo ranjivost, perfekcionizam i unutrašnje tenzije’’ dalje objašnjava Neoneboder.

U nastavku možete pročitati intervju sa autorom spota, Fedorom Kozlovim, iz ekipe Echo team.

ZK: Pre par nedelja smo u Spratu premijerno gledali spot za singl Fejkujem, na kome ste radili ti i prijatelji iz Echo team-a. Dok sam istraživala vaš veb-sajt, primetila sam da niste radili samo spotove, već i reklame i kratke filmove. Trenutno vam je baza u Beogradu, pa bih volela da znam nešto više o tome kako vaš kreativni proces izgleda proteklih meseci? Da li je teško naći projekte koji te intrigiraju?

Fedor: Kreativni proces je vrlo zanimljiv i dosadan u isto vreme, zato što se trudim da čujem pesmu sto puta, sve dok ne dođem do prave ideje i scenarija za spot. Naravno, dok slušam pesme, pokušavam da ih kategorišem po vajbu, kako bi ideje lakše naišle. Ukoliko dođe do blokade, od pomoći bude dokument gde su mi sačuvane sve reference i stare ideje, i tako proverim da li se bilo šta od toga uklapa sa pesmom na kojoj treba da radim.

Što se tiče nalaženja projekata, i nije toliko teško. U okolini ima puno kul muzičara, a Anna Novikova (producentkinja) i ja smo napravili listu onih sa kojima bismo voleli da sarađujemo. Najteže u celoj priči je adaptirati ideje tako da sve bude u skladu sa ponuđenim budžetom.

ZK: Ovo je prvi spot koji ste radili za Neoneboder, pa je pitanje koje sledi očekivano: kako je do toga došlo, ko je koga zvao?

Fedor: Neoneboder je jedan od prvih srpskih bendova koji nas je cimao. Inače, Spotifaj mi je upravo pustio Fejkujem dok odgovaram na ovo pitanje. Fora je u tome što mi ne govorimo srpski, a ni engleski nam nije najbolji, pošto ga nismo koristili od srednje škole, tako da smo bili malo nervozni tokom našeg prvog onlajn sastanka, ali na kraju mi se činilo kao da su nas Alex i Teodora (Neoneboder) dobro razumeli, i da, iako imamo problem sa jezikom, nemamo problem sa idejama.

ZK: Moje prve asocijacije posle gledanja spota su Frankenštajn, naravno, i neke scene iz Kabineta Doktora Kaligarija. Od ranije mi je poznato da su Teodora i Alex želeli da spot bude sniman u Alexovoj kući, ali me znima da li si ti viziju imao pre nego što si znao lokaciju, ili je lokacija zapravo pospešila i inspirisala dalje stvaralački proces?

Fedor: Sve je bilo prilično jednostavno; Neoneboder mi je poslao tekst, i objasnio o čemu je pesma, a ja sam se potrudio da napravim priču o stvaranju veštačkog života/osobe. Glavna referenca mi je bio spot za pesmu Highjack, od ASAP Rocky-a. Tih dana sam dosta razmišljao o tom spotu, kao i o filmu Frankenštajn, iz 1931. godine. Isprva nismo ni pričali o lokaciji, ali kada sam video taj ogroman prostor u jednom od njihovih poslednjih spotova, pomislio sam da bismo mogli da ga iskoristimo opet, ne znajući da je to zapravo Alexova kuća. Čim su mi objasnili da o lokaciji ne moram da brinem, pomislio sam kakvi smo srećnici! 

ZK: Kada gledaš filmove, spotove, ili čak reklame, koji su to detalji koji ti nikada ne promaknu i koji često posluže tokom razvijanja tvojih ideja za buduće projekte?

Fedor: Teško je reći, pošto ne bih naveo nešto opipljivo/praktično kao npr. specijalne efekte, boje, kostime. Naravno, volim neke čudne kostime, nesvakidašnje uglove snimanja, interesantne kompozicije i kul osvetljenje, ali svakako mislim da je kod mene ipak kontekst priče presudan. Kao na primer plafon u filmu Građanin Kejn, jer, ako se ne varam, to je prvi put da se u nekom filmu prikazao plafon. Kad sada razmišljam o tome, svestan sam koliko je to banalan potez, prosta promena ugla kadriranja, ali je tada bilo potpuno novo i uzbudljivo. Uz ovo bih naveo i ludu scenu snimljenu u kupatilu u filmu Psiho, kao i dijaloge iz Tarantinovih filmova. Svi ti reditelji su značajno doprineli kinematografiji, iako je sada potpuno normalno da u filmu čujemo nešto poput „royal with cheese'' dijaloga.

Dodao bih da je intuicija takođe neizbežna i neophodna. Često mi se desi da zapišem reference/detalje iz nekih filmova koji su mi se baš dopali, bez nekog racionalnog objašnjenja zašto je to tako. 

ZK: Da li si već sada napravio nove planove sa Neoneboderom ili sa možda nekim drugim bendom/muzičarima sa srpske/beogradske scene?

Fedor: Ana i ja bismo voleli da radimo non-stop, i uvek pokušavamo da prihvatimo onoliko projekata koliko možemo da izguramo, tako da smo u neprekidnom lovu. Baš ovih dana privodimo kraju spot za još jedan balkanski bend. Sa Neoneboderom nemamo konkretne planove, ali bih želeo opet da radim sa njima, jer se ispostavilo da smo dobar tim. Plan nam je da nastavimo da radimo i da se širimo kao tim, u svakom smislu.

ZK: Volela bih da se zahvalim na tvojoj podršci Neoneboderu, i da kažem da smo zaista uživali u premijeri spota, a nadam se i da ste zadovoljni aplauzom posle koga je spot prikazan još jednom.

Fedor: Hvala, drago mi je što vam se dopada.

Verzija intervjua na engleskom jeziku (english version).

Novi singl je objavljen za izdavačku kuću Pop Depresija, edicija Zeleni Kačket.

Fotografije iz galerije: Ivana Jovanović

Ostale Vesti

#12 „Tvoja mladost, tvoja hrabrost“ - Branislav Cvetković, pliš

Plelistu vam ove nedelje donosi svima omiljeno lice Obrenovca, Novog Beograda i alternativne muzičke scene. U pitanju je Branislav Cvetković, svima odmila poznatiji kao Bane.

Nastavi čitanje
#12 „Tvoja mladost, tvoja hrabrost“ - Branislav Cvetković, pliš

Večernje Novosti – Priče koje lažu

Tokovi informacija. Lažne dileme. Javni mediji i ko ih finansira. Distorzija pričanja priča kako bi se prenele laži, a ne istina.

Nastavi čitanje
Večernje Novosti – Priče koje lažu